Sto četrdeset stručnjaka iz preko 20 evropskih zemalja proglasilo je najefektivnije kampanje na svečanoj ceremoniji u Briselu – Effie Awards Europe. Dodeljeno je 50 trofeja za skoro 40 agencija iz 16 evropskih država.Agencija McCann Worldgroup osvojila je Grand Effie i dobila titulu Agencijskog netwok-a godine.
“Kevin versus John – How a humble carrot usurped a national treasure to win the UK’s Christmas Ad crown” (Aldi Velika Britanija), kampanja je koja je ocenjena kao najbolja, zbog čega je osvojila Grand Effie.
Fernando Fascioli, predsednik, McCann Worldgroup, Evropa i Velika Britanija i predsedavajući, LATAM, rekao je: „U McCann Worldgroup kreativna efektivnost je u našoj DNK. Ona je naša zvezda Severnjača zbog čega je naš network proglašavan 8 godina zaredom za najefektivniji”.
Uoči svečane dodele nagrada, organizator je bio domaćin Effie foruma, događaja zamišljenog da dodatno podstakne marketinšku efikasnost i pomogne u promociji i usađivanju kulture efektivnosti kod klijenata i agencija. Vera Šidlova, direktorka globalnog kreativnog liderstva, Kantar je predstavila rezultate istraživanja „Tajne iza ideja koje rade“. Studija iznosi pet ključnih lekcija za kreiranje efektivnog oglašavanja:
- Oslobodite svog unutrašnjeg Davida – Marketeri moraju da ulože u identifikaciju kako ljudi vide njihov brend i koje su im ključne prepreke za rast. Sa strategijom koja precizno pogađa suštinu, kreativnost može učiniti da i manji budžeti doprinesu cilju.
- Prihvatite svoj brend – Mnogi oglasi ispitani u studiji koriste ključni aspekt iz nasleđa brenda ili postojećih asocijacija kako bi ga izdvojili od drugih. Marketinški stručnjaci treba da se obavežu na to kroz dugoročnu strategiju za jačanje svog brenda.
- Šok sa suštinom – Da bi pokrenuli pozitivnu promenu, oglašivači moraju da prevaziđu šok zbog šoka. Iznenaditi publiku na edukativan način je siguran način da angažujete srca i promenite mišljenje.
- Kreirajte kulturne trenutke – Brendovi mogu da zaintrigiraju i očaraju publiku sadržajem koji prevazilazi marketing, tako što će kreirati pesmu koja im ostaje u glavama, emisiju koju jedva čekaju da pogledaju ili muzički spot od kojeg ne mogu da se odvoje.
- Vratite smešno (poslovno) – oglašivači ne bi trebalo da previde moć izazivanja osmeha kod ljudi. Humor je dinamit efikasnosti i nedovoljno se koristi u širem marketinškom okruženju. „Kantar je ponosan što udružuje snage sa Effie Avards Europe. Obe organizacije su pokazale dugogodišnju posvećenost kreativnoj efektivnosti; tako da smo prirodni saveznici u težnji da marketing donese rezultate. Koristeći Link AI, Kantar-ovo rešenje za testiranje oglasa zasnovano na veštačkoj inteligenciji, bili smo u mogućnosti da procenimo stotine nagrađenih Effie kampanja”, izjavila je Vera Šidlova.
Lista nagrađenih Effie Awards Europe